Galeria zdjęć:
Rowery
SIODEŁKO: Obecnie siedziska mają wyprofilowane kształty, dopasowane do ergonomii miednicy i kości ogonowej. Dla zwiększenia komfortu jazdy siodełka wypełniane są różnego typu wkładami.
- Niezwykle ważna jest szerokość siodełka. Będąc w sklepie rowerowym powinniśmy poprosić o urządzenie do pomiaru rozstawu kości kulszowej – to taka specjalna gąbka lub poduszka żelowa, która odkształca się pod naszym ciężarem a potem bardzo powoli wraca do pierwotnego stanu – mówi Leszek Kozioł. - Jeżeli kupujemy drogi, specjalistyczny rower możemy tez poprosić o siodełko do testowania – zaznacza.
AMORTYZATOR: Wyróżniamy wiele typów amortyzatorów, główne rodzaje to sprężynowe, powietrzne i hydrauliczne. - Istnieje ogromna różnica między amortyzatorami sprężynowymi a hydraulicznymi. Po pierwsze cena oraz skuteczność. Niedrogie amortyzatory sprężynowe nie uchronią nas przed wszystkimi drganiami. Najdoskonalszą ochronę przed wstrząsami dają amortyzatory hydrauliczne, są jednak znacznie droższe. Natomiast prawdziwą perełką są amortyzatory hydrauliczne z blokadą skoku – chronią nas przed drganiami, ale usztywniają się kiedy np. stajemy na pedałach, podjeżdżamy pod górę lub jedziemy przez jakiś czas po płaskim terenie. Mówiąc prościej dzięki blokadzie skoku tzw. widelec amortyzatora nie pracuje wtedy, kiedy utrudnia nam to jazdę - tłumaczy prezes radia Eska.