Powrót do

Galeria zdjęć:

Pełen ekran
Miasta w Polsce: Białystok
Fot.: shutterstock
Slajd: 2/11
Korek Miasta w Polsce: Białystok Miasta w Polsce: Rzeszów. Zamek w Rzeszowie Miasta w Polsce: Gdańsk Miasta w Polsce: Szczecin, Zamek Książąt Pomorskich Miasta w Polsce: Bydgoszcz Miasta w Polsce: Olsztyn Miasta w Polsce: Warszawa, skrzyżowanie ulicy Marszałkowskiej i Alei Jerozolimskich Miasta w Polsce: Łódź, ul. Piotrkowska Miasta w Polsce: Kraków Miasta w Polsce: Wrocław, Plac Grunwaldzki

Zobacz więcej miniatur

Miasta w Polsce: Białystok

MIEJSCE 10: KIELCE I BIAŁYSTOK - 39,5 km/h

KIELCE


Według najnowszych badań, średnia prędkość w ścisłym centrum Kielc wynosi ok. 38 km/h. To więcej niż wiosną tego roku, kiedy prędkościomierze wskazywały w tym miejscu ok. 34 km/h. W promieniu  2-5 km od centrum samochody poruszają się z prędkością 41 km/h –  w maju tego roku, wartości te były takie same. W odległości 5-10 km od serca miasta kierowcy osiągają szybkość ok. 56 km/h, czyli poruszają się 2 km/h szybciej niż było to wiosną. Na obrzeżach miasta przeciętna prędkość pojazdów dochodzi do 60 km/h – w maju tego roku oscylowała ona w granicach 57 km/h.

– Na razie zima a właściwie jej łagodny przebieg sprzyjają kierowcom – mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl. – Warto pamiętać jednak, że sytuacja na drogach ulega dynamicznym zmianom i opady śniegu mogą jeszcze dać w kość.

BIAŁYSTOK

W przypadku Białegostoku można mówić o małym progresie – przynajmniej jeżeli chodzi o centrum miasta. W grudniu zeszłego roku prędkościomierze w odległości 0-2 km od centrum wskazywały ok. 34 km/h, obecnie wartość ta kształtuje się na poziomie 36 km/h. Podobnie jest w odległości 2-5 km od serca miasta – w zeszłym roku przeciętny kierowca poruszał się tam z szybkością 40 km/h a teraz mowa już o 43 km/h. Sytuacja w miejscach oddalonych od centrum o 5-10 kilometrów jest już jednak zupełnie inna. Mamy tu do czynienia ze spadkiem prędkości.

– W grudniu 2012 średnia szybkość pojazdów wynosiła tam 53 km/h, a obecnie oscyluje ona wokół 46 km/h. Wyniki badań wskazują, że w tym miejscu natężenie ruchu komunikacyjnego uległo zwiększeniu. Pomimo tego w „zewnętrznych” obszarach miasta nadal można poruszać się szybciej niż w jego centrum.

Tweetnij