Aktualności

Kraków z lotu ptaka

Barbara Wasil, 4.04.2011

Gołąb - bohater krakowskiej kampanii

fot.: sxc.hu

Gołąb - bohater krakowskiej kampanii
  Kto by pomyślał, że dzięki gołębiom Kraków otrzyma główną nagrodę i Grand Prix w Ogólnopolskim Konkursie Reklamy “Kreatura”? Tymczasem okazało się, że krakowskie gołębie mogą stanowić niezłą siłę nośną dla kampanii reklamowej promującej dawną stolicę Polski.  

Kto by pomyślał, że dzięki gołębiom Kraków otrzyma główną nagrodę i Grand Prix w Ogólnopolskim Konkursie Reklamy „Kreatura”? Tymczasem okazało się, że krakowskie gołębie mogą stanowić niezłą siłę nośną dla kampanii reklamowej promującej dawną stolicę Polski.

NA TEMAT:

Nagroda główna w konkursie, Kreatura 2011, przyznawana przez VFP Communication została wręczona 30 marca br. w „Fabryce Trzciny” w Warszawie. Kraków rozłożył na łopatki 114 pozostałych uczestników, co jest nie lada wyczynem. Zgłoszenia rozpatrywano, biorąc pod uwagę oryginalność i jakość wykonania, a pod tym względem krakowskiej kampanii niczego nie brakowało, wręcz przeciwnie.

Kampania „Gołębie kręcą Kraków” zawdzięcza zwycięstwo agencji reklamowej TBWA. Kreacja podczas burzy mózgów zdecydowała się na pokazanie miasta „oczami” ptaków. Z racji tego, że w Krakowie gołębie są praktycznie wszędzie, wybór padł właśnie na nie. Poza tym weźmy na przykład gołębia pocztowego, posłańca wiadomości. Gołębie pocztowe wykorzystywano już w starożytnym Egipcie, przysłużyły się również w czasach I wojny światowej. Jak widać gołąb ma swoją tradycję i nie bez powodu stał się bohaterem krakowskiej kampanii.

Pomysł TBWA był prosty i zarazem genialny. Gołębiom przyczepiono małe kamery i wypuszczono z pięciu różnych miejsc w Krakowie. Lecąc w stronę swoich gołębników, ptaki rejestrowały poszczególne części miasta i na tej podstawie powstało 20 filmików, które można obejrzeć na stronie www.krakow.travel. Do nagrań dołączone są mapy, na jakich zaznaczono trasy przelotu i wybrane obiekty znajdujące się po drodze. Dzięki temu pomysłowemu rozwiązaniu osoby, które Kraków znają jedynie pobieżnie, mają okazję zaznajomić się z nim w niestandardowy sposób.

Rzecz jasna kampania reklamowa Krakowa objęła więcej działań promocyjnych, takich jak m.in.: reklama outdoorowa w sześciu miastach, emisja spotu „Ikar” wyreżyserowanego przez Jerzego Stuhra z nim w roli głównej, czy stworzenie profilu gołębia na najbardziej znanym portalu społecznościowym Facebook. Miejmy nadzieję, że inne polskie miasta wezmą przykład z Krakowa i zaskoczą nas przynajmniej równie kreatywną ideą i jej sprawną realizacją.

Zdjęcia: sxc.hu

Polub nas na Facebooku!

Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.