Aktualności

WARSZAWA: Festiwal Kultury Piwnej na Stadionie Narodowym

PIWO

fot.: sxc.hu

PIWO
Choć pewnie wielu by chciało, nie każdy może się wybrać na Oktoberfest. Dlatego Kompania Piwowarska postanowiła zorganizować wielkie święto piwoszy w centrum Polski. Już 26 września na błoniach Stadionu Narodowego rozpocznie się Warszawski Festiwal Kultury Piwnej. Potrwa 4 dni, a w programie znajdzie się piwna edukacja, koncerty, doskonałe jedzenie i oczywiście degustacja chmielowego napoju.

Choć pewnie wielu by chciało, nie każdy może się wybrać na Oktoberfest. Dlatego Kompania Piwowarska postanowiła zorganizować wielkie święto piwoszy w centrum Polski. Już 26 września na błoniach Stadionu Narodowego rozpocznie się Warszawski Festiwal Kultury Piwnej. Potrwa 4 dni, a w programie znajdzie się piwna edukacja, koncerty, doskonałe jedzenie i oczywiście degustacja chmielowego napoju.

Warszawski Festiwal Kultury Piwnej to pierwsza w stolicy impreza piwna na tak dużą skalę. Jej organizator – Kompania Piwowarska, która jest liderem polskiego rynku piwa – chce w ten sposób budować kulturę piwną i szerzyć wiedzę na temat złocistego trunku. Dzięki temu wydarzeniu mieszkańcy stolicy i przyjezdni w ostatni weekend września będą mogli poczuć się jak w Monachium podczas największego europejskiego święta piwa, czyli Oktoberfestu.

–  Zdecydowaliśmy się na zorganizowanie Festiwalu w formule innej niż zwykła biesiada piwna. Słowo „kultura” w nazwie ma kluczowe znaczenie. Chcemy pokazać, jak pasjonującym tematem jest piwo i sposób jego warzenia; udowodnić, że piwem można się delektować, że jest ono towarzyszem miłych chwil – opowiada Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji z Kompanii Piwowarskiej. – Liczymy na to, że nasza impreza dzięki atrakcyjnemu programowi przyciągnie nie tylko zagorzałych piwoszy, ale także okazjonalnych konsumentów piwa.

Szkolenia, degustacje i piwne smakołyki

Jakie atrakcje czekają na gości Festiwalu? Jedną z nich jest strefa Ambasadorów Piwa, w której zainteresowani będą mogli m.in. poznać proces produkcji piwa, przekonać się, jak wygląda chmiel i słód, czy obejrzeć wystawę poświęconą historii browarnictwa. Każdy, kto pod okiem specjalisty symbolicznie uwarzy piwo, otrzyma certyfikat potwierdzający tę umiejętność. W namiocie Ambasadorów Piwa będzie można wypróbować aplikację mobilną „Sprawdź promile”, która działa jak podręczny alkomat w telefonie. Niewątpliwie ciekawa będzie możliwość doświadczenia, jak alkohol wpływa na organizm, bez konieczności wypicia choćby kropli piwa. Pomogą w tym alkogogle, czyli specjalne okulary, które imitują widzenie świata po spożyciu alkoholu.

Po zapoznaniu się z procesem produkcji chmielowego napoju nie pozostanie nic innego jak przejść do jego degustacji. W strefie piwnej uczestnicy Festiwalu będą mogli spróbować wszystkich marek Kompanii Piwowarskiej – tych produkowanych w Polsce i importowanych –  jak również wybranych piw z browarów należących do Grupy SABMiller na całym świecie. Przygotowano także krótkie warsztaty sensoryczne, które pozwolą dowiedzieć się, jak prawidłowo degustować różne gatunki piwa i z jakimi potrawami najlepiej je łączyć.

Żeby świeżo nabytą wiedzę można było spożytkować w praktyce, tuż obok strefy piwnej stanie strefa gastronomiczna. Amatorzy biesiadnego jedzenia i typowych piwnych przekąsek na pewno będą zadowoleni, ale i miłośnicy lżejszej kuchni i bardziej wyrafinowanych potraw znajdą tam coś dla siebie. Za stronę gastronomiczną Festiwalu odpowiedzialny jest bowiem Artur Jarczyński, właściciel wielu znanych warszawskich lokali takich jak Der Elefant, U Szwejka, St. Antonio, Kompania Piwna czy Jeff’s. Dania zaproponowane w festiwalowym menu zostaną tak dobrane, by pasowały do poszczególnych gatunków chmielowego napoju serwowanego podczas imprezy. Takie podejście do piwa promuje – ze względu na bogactwo i różnorodność wariantów – szczególnie Kolekcja Specjalności Książęcego.

Polub nas na Facebooku!

Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.