Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Zmierz swój bagaż... telefonem!
materiały prasowe, 10.09.2018
Nowe narzędzie jest dostępne dla użytkowników aplikacji mobilnej KLM na telefonach z systemem iOS. KLM jako jedna z nielicznych firm na świecie zaczyna wykorzystywać rzeczywistość rozszerzoną (tzw. augmented reality) w usługach oferowanych swoim klientom.
Jak to działa?
Kontrola bagażu podręcznego poprzez nowe narzędzie KLM odbywa się za pomocą wirtualnej walizki, która określa dopuszczalne wymiary bagażu podręcznego. Technologia rzeczywistości rozszerzonej umożliwia wykorzystanie wirtualnego obrazu w rzeczywistości i korzystanie z niego w sposób interaktywny. Innymi słowy świat wirtualny – w tym przypadku rysunek walizki „nakładamy” na świat rzeczywisty, czyli na nasz osobisty bagaż kabinowy.
Operację wykonujemy posługując się aparatem w naszym smartfonie, po uruchomieniu aplikacji mobilnej KLM. Narzędzie pozwala w wygodny sposób sprawdzić przed podróżą, jeszcze w domu, czy nasz bagaż podręczny jest odpowiedniej wielkości.
KLM pionierem w rzeczywistości rozszerzonej
W swojej aplikacji mobilnej KLM wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości od firmy Apple. Line lotnicze KLM są w wąskim gronie światowych firm, które zdecydowały się zastosować tą technologię w ramach jednej z usług dla swoich klientów. W przyszłości holenderska linia, która jest fanem nowoczesnych technologii, ma zamiar rozwijać i doskonalić usługi z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości, podążając za rozwojem tej dziedziny.
– Wykorzystując potencjał rzeczywistości rozszerzonej, KLM podejmuje kolejny krok w zakresie digitalizacji swoich usług. Dzięki nowemu narzędziu do kontroli wymiarów bagażu podręcznego, nasi pasażerowie mogą teraz zobaczyć na pierwszy rzut oka, czy ich walizka ma odpowiedni rozmiar. Tworząc tę usługę, jak i wszystkie inne, zawsze w pierwszej kolejności analizujemy potrzeby naszych podróżnych. Jednocześnie, kolejny raz, jesteśmy pionierami innowacji w najlepszym interesie naszych pasażerów – powiedział Pieter Groeneveld, Starszy Wiceprezes ds. Usług Cyfrowych w Air France-KLM.
Ta praktyczna usługa pomocna w pakowaniu do podróży nie jest pierwszą inicjatywą KLM z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej. Wcześniej linia wykorzystała tą technologię, aby za pomocą aplikacji mobilnej KLM pokazać klientom kabinę swojego Dreamlinera w 360 stopniach. Natomiast użytkownicy aplikacji KLM „Houses” (aplikacja dla kolekcjonerów porcelanowych miniatur holenderskich kamienic, które można otrzymać lecąc KLM w klasie biznes) mogli poznać historię domu Anthony'ego Fokkera, a także wirtualnie „latać” skonstruowanymi przez Fokkera samolotami. Ta zabawa to również efekt połączenia rzeczywistości wirtualnej z realną.
Z aplikacją czy bez?
Aplikacja mobilna KLM, którą stworzono, aby ułatwiać życie klientom KLM na różnych etapach ich podróży, cieszy się dużą popularnością. Do tej pory została już pobrana miliony razy i ma ponad 100 tysięcy aktywnych użytkowników każdego dnia. Ponad 70% użytkowników aplikacji jest zalogowanych na stałe i korzysta z narzędzia kilka razy w miesiącu.
Aplikacja jest wzbogacana o coraz to nowsze funkcje. Za jej pośrednictwem można rezerwować bilety, płacąc poprzez Google Pay, dokonywać oprawy, rezerwować miejsca specjalne na pokładzie, a także otrzymywać powiadomienia dotyczące lotu (np. o opóźnieniach lub zmianach bramek), pobierać kartę pokładową i zarządzać swoim kontem w programie lojalnościowym Flying Blue. Niedawno użytkownicy aplikacji dostali też do dyspozycji elektroniczne mapy 24 lotnisk na świecie, które pomagają w poruszaniu i orientacji podczas podróży w różne strony świata.
To nie wszystko. Aplikacja przechowuje informacje na temat naszej historii lotów z KLM. Ponadto, w przypadku znacznego opóźnienia lotu z wylotem z amsterdamskiego lotniska Schiphol, użytkownicy aplikacji mają możliwość aktywowania kuponu na darmowy posiłek lub przekąskę. Aplikacja umożliwia nawet samodzielną zmianę rezerwacji.
Polub nas na Facebooku!
Zobacz również:
- Zakazane pamiątki z wakacji. Przewóz tych rzeczy grozi zatrzymaniem na granicy
- 30 trików naciągaczy. Jak nie dać się oszukać w podróży
- Nowy pociąg na Ukrainę. Z Przemyśla do Lwowa i Kijowa dojedziemy wygodnie i...
- „Podsłuchuję w pociągach” – dialogi podróżne Filipa Springera
- Koniec roamingu w krajach Unii Europejskiej
- Wizz Air zmienia zasady odprawy online