Aktualności

Zobacz nową klasę biznes w Air France i KLM

serwis prasowy, 28.03.2014

Nowa Klasa Biznes Air France

fot.: materiały prasowe

Nowa Klasa Biznes Air France
Nowa Klasa Biznes Air France i KLM pojawi się w samolotach dalekiego zasięgu. Powstała z myślą o potrzebach osób podróżujących służbowo na dalekich trasach. W ramach Klubu VIP, linie oferują w Polsce także specjalny pakiet dodatkowych udogodnień dla pasażerów Klasy Biznes, m.in. transport limuzyną na lotnisko czy nocleg w hotelu w Warszawie. Jakie jeszcze atrakcje przygotowali dla nas przewoźnicy?

Nowa Klasa Biznes Air France i KLM pojawi się w samolotach dalekiego zasięgu. Powstała z myślą o potrzebach osób podróżujących służbowo na dalekich trasach. W ramach Klubu VIP, linie oferują w Polsce także specjalny pakiet dodatkowych udogodnień dla pasażerów Klasy Biznes, m.in. transport limuzyną na lotnisko czy nocleg w hotelu w Warszawie. Jakie jeszcze atrakcje przygotowali dla nas przewoźnicy?

Air France: Wygoda według koncepcji 3xP w nowej kabinie biznes

 

W oparciu o badania przeprowadzone wśród swoich klientów, Air France zrewolucjonizował swoją Klasę Biznes według koncepcji 3 x P: Pełnia poziomu, Pełnia prywatności i Pełnia swobody. Tak więc przede wszystkim wprowadzono zupełnie nowe fotele, które rozkładają się do poziomu idealnie płaskiego lóżka. Fotele dostosowują się w zależności od potrzeb każdego pasażera, od pozycji siedzącej po leżącą w automatyczny sposób, za pomocą jednego przycisku.

Do wypełnienia fotela zastosowano miękką piankę, która ma zapewnić wygodę podczas leżenia i doskonałą jakość snu. Od strony przejścia skórzany podłokietnik przy fotelu opuszcza się całkowicie, a podróżny zyskuje w ten sposób dodatkową przestrzeń, która umożliwia mu zajęcie idealnej pozycji w czasie odpoczynku. Dopełnieniem optymalnej wygody podczas snu są prawdziwa miękka kołdra i puchowa poduszka, zaprojektowana w rozmiarze XXL, jak na lotnicze standardy. Każdy szczegół fotela został specjalnie zaprojektowany we współpracy z Zodiac Aerospace, światowym liderem produkcji foteli lotniczych, aby zapewnić im najwyższą funkcjonalność, jakość oraz niepowtarzalny design. Specyficzny kształt fotela zapewnia strefę prywatności pasażera, tworząc dyskretne miejsce do odpoczynku lub pracy podczas lotu. Niczym kokon zapewniają idealny komfort w trakcie podróżowania poprzez strefy czasowe. Jednocześnie specjalna, sztywna obudowa fotela sprawia, że jego rozłożenie nie narusza przestrzeni współpasażerów siedzących z tyłu – każdy z nich ma zapewnione poczucie prywatności. Dodatkowo siedzące obok siebie osoby mają do dyspozycji pomiędzy dwoma fotelami ruchomą przegrodę, która pomaga dodatkowo odizolować się od współpasażera. Natomiast opuszczona przegroda zapewnia bliskość pasażerom podróżującym razem. Przeprowadzone badania potwierdziły, że prywatność, to drugie, po idealnie płaskim łóżku, życzenie klientów biznesowych Air France.

Trzecim istotnym elementem pożądanym przez klientów jest Pełnia swobody w poruszaniu się na pokładzie. Aby temu sprostać wycofano zupełnie środkowy fotel w rzędzie. Dodatkowo tak przearanżowano rozmieszczenie foteli w kabinie, aby każdy pasażer miał wygodny dostęp do centralnego przejścia między rzędami i mógł się swobodnie poruszać podczas lotu.

 

Dzięki najnowszym udogodnieniom na pokładzie samolotu, podróżny natychmiast przejmuje kontrolę nad swoim miejscem. W pełni intuicyjny fotel sterowany jest za pomocą systemu zintegrowanych klawiszy kontrolnych, które umożliwiają łatwe ustawienie fotela w pożądanej pozycji. Do dyspozycji jest standardowe gniazdko elektryczne oraz port USB umożliwiający ładowanie sprzętu podczas lotu.

 

W kabinie Klasy Biznes, klienci mogą korzystać z panoramicznych ekranów dotykowych o wysokiej rozdzielczości. Nowy 16-calowy ekran (41 cm, w porównaniu poprzednio do 26,4 cm) przy każdym fotelu zapewnia niepowtarzalne doświadczenie surfowania podczas lotu, zbliżone do możliwości tabletu. Dzięki specjalnie zaprojektowanemu interfejsowi użytkownika, wybór programów rozrywkowych jest obecnie łatwiejszy i bardziej intuicyjny.

 

Dla większej wygody, pasażerowie mają także do dyspozycji dotykowy ręczny zestaw komunikacyjny w kształcie smartfona, który umożliwia wygodny wybór programów na odległość, bez względu na aktualne ustawienie fotela. Ręczny zestaw pozwala też na prowadzenie rozmów telefonicznych. Jego interfejs umożliwia również wyświetlanie – w dowolnym czasie – dodatkowych informacji (np. dotyczących lotu czy filmu), bez konieczności przerywania programu na głównym ekranie. Ofertę audio-wizualną w trakcie lotu dodatkowo uzupełniają najnowszej generacji słuchawki z funkcją redukcji szumów.

Linia Air France rozszerzyła także swoją ofertę rozrywkową. Najnowsze filmy, gry, muzyka, programy telewizyjne, kursy językowe i wiele innych opcji sprawiają, że podczas lotu nikt nie będzie się nudził. Ponad 1000 godzin programów dostępnych na żądanie tworzą rozbudowany system rozrywki. Nowością jest także możliwość korzystania z systemu rozrywki od momentu wejścia na pokład samolotu, aż do wylądowania w miejscu docelowym. Co miesiąc Air France uzupełnia swoją ofertę o ponad 100 godzin nowych programów.

Dopełnieniem przyjemnego lotu są wyborne posiłki serwowane kolejno na lnianych obrusach, niczym w eleganckiej restauracji. Menu jest przygotowywane przez ocenionych francuskich kucharzy. Od kwietnia br. menu dla francuskiego przewoźnika tworzy Régis Marcon – nagrodzony 3 gwiazdkami Michelin. Dodatkowo Air France częstuje swoich gości szampanem i serwuje wyborne roczniki win. Nowa zastawa stołowa, autorstwa projektantów cieszących się międzynarodową sławą – dopełnia całości wrażeń estetycznych.

NA TEMAT:

Odnowiona Klasa Biznes KLM

 

Od roku 2013 holenderska linia KLM również rozpoczęła rewolucyjne zmiany w swojej World Business Class – czyli Klasie Biznes na lotach dalekiego zasięgu. Podobnie jak w przypadku francuskiego przewoźnika, celem przemian jest zapewnienie, pasażerom jeszcze wyższego komfortu w trakcie podróży. Do dyspozycji pasażerów oddane zostały bardziej komfortowe fotele, które można rozłożyć do 180 stopni, do pozycji łóżka. Obecnie długość foteli po całkowitym rozłożeniu wynosi 207 cm długości, co sprawia, że KLM oferuje najdłuższe łóżka wśród europejskich przewoźników lotniczych. Zostały one wyposażone w osobisty system rozrywki oraz jeden z największych na rynku – 17 calowy ekran. W tym przypadku również zastosowano sztywna obudowę, która daje poczucie prywatności, a wewnętrzne ścianki, oddzielają fotele od siebie. W ten sposób zapewniono bardziej kameralny i przytulny wystrój kabiny nawiązujący do domowych warunków. Klasa Biznesw odnowionej odsłonie to dzieło holenderskiej projektantki Helli Jongerius, która stworzyła stylowe i przytulne wnętrze, dbając przy tym o ekologię. Warto wspomnieć, że wykorzystała ona w swoim projekcie tkaniny z wełny z recyclingu, wycofane z użytku stroje stewardes oraz przetworzone wykładziny zdobiące w przeszłości samoloty KLM. Projektantom powierzono również stworzenie zestawów kosmetyków i akcesoriów podróżnych w wersji damskiej i męskiej. Nowy zestaw to dzieło słynnego domu mody Viktor & Rolf.

W czasie lotu World Business Class, pasażer ma do wyboru 3-daniowy posiłek skomponowany przez słynnych szefów kuchni nagradzanych gwiazdkami Michalin, w przeszłości byli to m.in. Jonnie Boer, Richard Ekkebus i Onno Kokmeijer. Od grudnia 2013 roku za menu w Klasie Biznes linii KLM odpowiada ceniony holenderski szef kuchni Sergio Herman, nagrodzony trzema gwiazdkami Michelin. Za wybór wyśmienitych win odpowiada wybitny specjalista w tej dziedzinie oraz dziennikarz – Hubrecht Duijker. Przy selekcji odpowiednich gatunków tych szlachetnych trunków bierze on pod uwagę zarówno menu jak i fakt, że odczuwanie smaków na dużych wysokościach jest inne niż na ziemi.

Menu w Klasie Biznes zmienia się co tydzień, a podróżni mają do wyboru np. duszoną dziczyznę lub dorsza w curry w sosie kokosowo-cytrynowym. Dopełnieniem jest kieliszek wybornego wina oraz inne napoje. Wszystkie posiłki serwowane są na oryginalnej zastawie, nawiązującej do holenderskich tradycji ceramicznych, zaprojektowanej przez holenderskiego projektanta Marcela Wandersa. Kolejnym ciekawym holenderskim akcentem są pamiątki przygotowane dla pasażerów World Business Class – ceramiczne miniaturki kamienic wypełnione holenderskim ginem. Charakterystyczne biało-niebieskie „domki” wykonane są z oryginalnej porcelany z Delft. To repliki zabytkowych, autentycznych kamienic, które można zobaczyć „na żywo” w Amsterdamie i w innych miastach Holandii. Co roku, w dniu swoich urodzin KLM włącza do kolekcji nową miniaturkę, a zbiór liczy już 94 modeli – tyle ile lat ma KLM

 

Podróż Klasa Biznes rozpoczyna się jeszcze przed wejściem do samolotu. Zarówno
w ofercie Air France, jak i KLM znalazło się wiele dodatkowych udogodnień na każdym jej etapie. Obydwie linie umożliwiają wszystkim pasażerom, którzy zakupią bilet w tej klasie, korzystanie z ekskluzywnych saloników biznes na całym świecie. Niektóre z tego typu miejsc (np. salon na paryskim lotnisku im. Charles'a de Gaulle'a) oferują także dodatkowe usługi, np. bezpłatne zabiegi spa. Po zabiegu pasażerowie mogą odświeżyć się w eleganckiej toalecie, a w prezencie otrzymują zestawy kosmetyków. Paryska poczekalnia biznesowa w odnowionej części lotniska im. Charles'a de Gaulle'a oferuje również do dyspozycji gości iPady, wygodną strefę biurową oraz bogatą ofertę gastronomiczną.



Limuzyna i hotel dla każdego


Zakup biletu w Klasie Biznes na lot międzykontynentalny zarówno Air France, jak i KLM uprawnia podróżnego do przystąpienia do Klubu VIP oraz otrzymania Złotej Karty w programie lojalnościowym Flying Blue.

Klub VIP jest polską inicjatywą, niedostępną w identycznej formule nigdzie indziej na świecie. Jego członkowie przed lub po międzykontynentalnej podróży, poza prestiżowym transferem limuzyną na terenie Warszawy lub noclegiem w hotelu w pobliżu warszawskiego lotniska, mają możliwość skorzystania z dedykowanego numeru telefonu we wszelkich sprawach związanych z podróżą. W przypadku zaistnienia zmian w rozkładzie czy innych nieprzewidzianych zdarzeń – obsługa Air France KLM kontaktuje się indywidualnie z każdym z pasażerów VIP. Członkostwo VIP pozwala również na korzystanie z dedykowanych ofert.

Złota Karta uprawnia m.in. do bezpłatnego wstępu do saloników biznesowych (niezależnie od klasy przelotu), przewozu dodatkowego bagażu (1 sztuka ponad limit) oraz zapewnia szereg innych przywilejów podczas podróży, jak np. szybsze gromadzenie mil.

Posiadacze biletów w Klasie Biznes mają także zagwarantowane wyróżnienie poprzez „Sky Priority” (oznaczenia na bilecie i na lotnisku), co w praktyce oznacza odrębne stanowiska odprawy, priorytetowe przejście przez kontrolę bezpieczeństwa, pierwszeństwo w wejściu na pokład oraz w trakcie opuszczania samolotu i odbierania bagażu.

Polub nas na Facebooku!

Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.